Ciel Airlines


Η Ciel Airlines θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ήταν το παιδικό όνειρο, ή το μαράζι κάποιου. Πρώτη φορά το όνομα εμφανίστηκε την άνοιξη του 2006, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ιδρύθηκε στις 30 Μαρτίου 2005. ενώ ιδιοκτήτης φέρονταν ο κ. Παναγιώτης Neufelt. Εκείνη την εποχή ακούγονταν ότι η εταιρεία ήθελε να ξεκινήσει πτήσεις το 2007 με βάση την Αθήνα. Οι προορισμοί θα ήταν ποικίλοι, αν και για τα ελληνικά δεδομένα κάπως εξωτικοί: Μπουένος Αϊρες, Πεκίνο, Νέα Υόρκη, Σικάγο, Ντουμπάι, Νέο Δελχί, ενώ ένα μέρος του κεφαλαίου της που θα κυμαίνονταν από 8-49% θα προέρχονταν από εξωτερικούς επενδυτές. Μέσα από το καζάνι των φημών ακούστηκε ότι η εταιρεία θα έπαιρνε δύο Boeing B747-400 και δη σε διαμόρφωση VIP! Τέλη Μαϊου 2006 σε μια ημερίδα του Υπουργείου Μεταφορών η εταιρεία φάνηκε ως sponsor. Μέχρι εκέινη την ημερομηνία, είχαν επενδυθεί περπίου 1,2εκ €, σύμφωνα με δηλώσεις ατόμων κοντά στην εταιρεία. Εν τω μεταξύ ο καιρός παιρνούσε, τα νέα ήταν κάτι παραπάνω από σποραδικά και αφορούσαν κάθε φορά την αναβολή και μετάθεση της έναρξης των πτήσεων.

Τέλη Οκτωβρίου 2008 η εταιρεία εκδίδει ένα δελτίο τύπου, στο οποίο προσκαλεί ανοιχτά νέους επενδυτές. Το ειρωνικό είναι ότι στο δελτίο αυτό, η εταιρεία δηλώνει ότι είναι "νέα" ακόμη. Με βάση αυτό, η επιχείρηση στόχευε να πραγματοποιήσει διείσδυση στην διεθνή αγορά με αφετηρία την ελληνική αγορά μετά  το Μάιο του 2009 και πιο συγκεκριμένα μεταξύ Μαΐου και Νοεμβρίου του 2009. Η εταιρεία θα είχε ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσει κάποιους από τους παρακάτω τύπους αεροσκαφών: Boeing Β767, B777, B747 ή Airbus A300, A330, A340. Μελλοντικά, με B787-8/9 ή A350. Βλέπουμε δηλαδή, μια παντελώς αλλοπρόσαλλη αλλαγή, με διαφορετικούς τύπους που έχουν διαφορετικα επιχειρισιακά χαρακτηριστικά, διαφορετικό προαπαιτούμενο επιχειρισιακό σχεδιασμό  και ανάγκες. Με βάση το δελτίο τύπου η εταιρεία υποτίθεται ότι βρίσκονταν στο στάδιο μελέτης και ανάλυσης στοιχείων που συνθέτουν συγκεκριμένες αγορές. Ενδεικτικά αυτές είναι: ΗΠΑ (New York, Chicago, Los Angeles, Boston, Florida), Καναδάς (Montreal, Toronto), Κεντρική και Νότιος Αμερική (Buenos Aires, Sao Paulo, Mexico City), Κίνα (Beijing, Shanghai, Hong Kong, Macao), Ιαπωνία (Tokyo), Αυστραλία (Sydney, Melbourne), Μέση Ανατολή/Ασία (Dubai, New Delhi, Islamabad), Αφρική  (Abuja, Tripoli, Nairobi, Johannesburg).

Τα ευτράπελα δεν τελειώνουν εδώ. Εκείνες τις ημέρες (μέσα Οκτωβρίου 2008) η εταιρεία καταθέτει εξώδικο κατά της ελληνικής κυβέρνησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλοντας την πρακτική υποστήριξης που ακολουθείται από την κυβέρνηση στο θέμα της Ολυμπιακής αεροπορίας, Παράλληλα κατείγγειλε ότι η Ciel δημιούργησε και παρέδωσε στην ελληνική κυβέρνηση (υπουργεία: Μεταφορών, Οικονομίας και Οικονομικών) στοιχεία και προσφορές για να αναλάβει μέρους της Ολυμπιακής, αλλά "ποτέ δεν πηρε σοβαρή και πλήρη απάντηση".

Βεβαίως και ξεπερνάει το θράσος κάθε όριο μιας και (ας αναλογιστούμε λίγο):

1) ΔΕΝ είχε AOC,
2) ΔΕΝ είχε αεροσκάφη,
3) ΔΕΝ είχε κεφάλαια (σύμφωνα με την ίδια..),
4) ΔΕΝ είχε να επιδείξει το παραμικρό αεροπορικό έργο ,
5) ΔΕΝ είχε έσοδα,
6) Έψαχνε στρατηγικό εταίρο (σύμφωνα με τις δηλλωσεις στελεχών της από το 2003!) ,

Να διαμαρτύρεται στην Ε.Ε γιατί "δέν την έπαιζαν" στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΟΑ !

Όπως διαφαίνεται περισσότερο μοιάζει με το όνειρο ενός πιτσιρικά, παρά με σοβαρό σχεδιασμό και προετοιμασία αερπορικής εταιρείας. Εννοείται ότι μέχρι την άνοιξη 2012 δεν υπάρχει κανένα νέο, η ιστοσελίδα (www.cielairlines.com) δείχνει τα ίδια με το 2006 (το.. τίποτε δηλαδή) και μάλλον δεν πρόκειται να ακουστεί κάτι σχετικά με υλοποίηση των "ονείρων"...

Η εταιρεία πρέπει να ήταν το πιο θορυβώδες  start-up fail από την εποχή της ΙΚΑΡΟΣ!